حجت الاسلام احمد خوشخو

مذهبی و اخلاقی و سیاسی

حجت الاسلام احمد خوشخو

مذهبی و اخلاقی و سیاسی

اطلاعات مذهبی و اخلاقی و سیاسی

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از مسیر 50 کیلومتری راه آهن بجستان تا بیدخت در خراسان رضوی، مسیر بعدی به سمت قاین است و خوشبختانه پیگیری های چندین ساله برای عبور راه آهن از قاین به نتیجه رسید.

فرهاد فلاحتی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خاورستان؛ در خصوص پیگیری های انجام شده و نهایی شدن عبور مسیر خط راه آهن از شهرستان قاین، اظهارکرد: مسئله راه آهن خراسان جنوبی فقط مربوط به شهرستان های بیرجند و قاین نمی شود، بلکه چون خط انتقال راه اهن شرق کشور به مرکز است و تمام استان های خراسان رضوی، جنوبی و سیستان و بلوچستان را تا کنار بندر چابهار منتفع می کند، یک بحث ملی است.

 

وی افزود: تاکنون اصل پیگیری موضوع راه آهن خراسان جنوبی توسط نمایندگان استان، کلنگ زنی و آغاز آن بوده است چرا که هر سال در ردیف بودجه اعتباری گذاشته می شد و وقتی به دنبال کلنگ زنی می رفتیم  چون اعتبار آن کم بود، دولت نمی توانست آن را شروع کند.

 

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: طی یک سال و نیم گذشته نمایندگان استان پیگیری های متعددی را برای آغاز پروژه راه آهن داشته اند که از جمله آن جلسات مجمع نمایندگان با مسئولان بخش جذب سرمایه گزاری در وزارت اقتصاد و با هدف جداشدن راه آهن از  بودجه دولتی بود که در همینجا ایجاد شرکت ها و کنسرسیوم های اقتصادی مطرح و سپس جلساتی با محوریت وزارت اقتصاد و وزارت راه برگزار شد و با بسیاری از شرکت ها و سرمایه گذاران کشور رایزنی شد.

 

فلاحتی با اشاره به اینکه خواسته مجمع از دولت این بود که به هر طریقی که شده از جمله وارد کردن فاینانس خارجی، ایجاد کنسرسیوم داخلی و ... راه آهن را آغاز کند اذعان کرد: در این پیگیری ها از توان استاندار و نمایندگان خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان هم استفاده شده و به نتایجی هم رسیده ایم که هنوز اعلام نمی کنیم، اما جلسات مسیر خود را طی می کند، تقسیم وظایف انجام شده، تعدادی از پیمانکاران بومی هم مشخص شدند و گیرهای مالی وجود دارد که در حال رفع شدن است.

 

وی ادامه داد: بخش دیگر کار هم که فقط به خراسان جنوبی مربوط می شود، مسیر راه آهن است که در یکی از نشست هایی که مجمع نمایندگان با استاندار و یکی از معاونت های وزارت راه و شهرسازی داشت،  دولت مسیری را برای راه آهن مطرح کرد که با آنچه در کارشناسی های قبلی وزارت راه انجام و مصوب شده بود متفاوت بود.

 

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: در مسیری که  در آن جلسه مطرح شد، خراسان جنوبی و مرکز استان از خط راه آهن برخوردار می شد، اما شهرستان قاین بیشترین ضرر را می کرد و از خط راه آهن برخوردار نمی شد یا برخورداری آن به نحوی بود که رفاه مردم را در بر نداشت.

 

فلاحتی افزود: در این خصوص بنده موضع گیری و مخالفت جدی کردم و بر اجرای همان مسیر قبلی تاکید کردم چرا که مسیر قبلی راه آهن از سالهای قبل و طی کارشناسی های متعدد مشخص شده و نباید به راحتی کارشناسی های قوی را که قبلا انجام شده را نادیده بگیریم.

 

وی با اشاره به اینکه قاینات امروز حداقل دو پروژه مهم فولاد و سیمان در سطح ملی را دارد که مسیر باری این خط سود اقتصادی دارد تصریح کرد: همچنین قاین دومین شهرپرجمعیت استان است و قاین و زیرکوه بیش از 170 هزار نفر جمعیت دارد  و به عنوان دومین  قطب جمعیتی استان هم منطقی ترین مسیر راه آهن عبور آن از قاین است.

 

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سالهاست که مردم قاینات منتظر پروژه راه آهن به عنوان یک خدمت از سوی نظام هستند و اکنون به صلاح نیست که به دلایلی حتی توجیه صرفه اقتصادی، مسیر راه آهن تغییر کند، پس صرفه انسانی و خدمت به مردم چه می شود؟

 

فلاحتی با بیان اینکه پس از مطرح شدن مسیر دیگری برای راه آهن خراسان جنوبی، رایزنی جدی با مسئولان داشتم و مکاتباتی با رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور و وزیر راه انجام دادم، گفت: همچنین نشست خاصی هم با وزیر راه داشتم که با جدیت از موضع مردم و شهرستان قاینات دفاع کردم و تاکید کردم اگر بدون اطلاع مردم، مسیر راه آهن عوض شود ظلم به آنها است که وزیر راه قول داد ورود جدی داشته باشد.

 

وی اظهارکرد: پس ازین موضوع کلنگ زنی راه آهن از سمت خراسان رضوی مطرح و سپس فاز اول پروژه پس از مناقصه توسط معاون وزیر راه کلنگ زنی شد، همچنین نمایندگان استان هم برای آغاز پروژه از سمت خراسان جنوبی رایزنی کردند.

 

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آنچه در نقشه راه آهن آمد و آنچه بعدا به من اعلام شد، پس از مسیر 50 کیلومتری بجستان تا بیدخت در خراسان رضوی، مسیر بعدی به سمت قاین مشخص شده است و خوشبختانه پیگیری های چندین ساله برای عبور راه آهن از قاین به نتیجه رسید.

 

 

فلاحتی اذعان کرد: از همان ابتدا که راه آهن خراسان جنوبی مطرح  بوده، تعیین مسیر اجرای آن همیشه دستخوش تغییرات می شده و مردم را نگران می کرده است، اماتاکید ما همواره توجه به کارشناسی های وزارت راه و ملاحظه ی منافع انسانی و اقتصادی، مسیر عبور آن از قاین است.

 

وی افزود: اینکه با شروع پروژه اخیر مسیر خط آهن به قاین با همکاری دولت دستخوش تغییر نشد جای سپاس دارد که امیدواریم با همت مسؤلین استان استمرار مسیر را به قاین شاهد باشیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۰۴
احمد خوشخو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی