حجت الاسلام احمد خوشخو

مذهبی و اخلاقی و سیاسی

حجت الاسلام احمد خوشخو

مذهبی و اخلاقی و سیاسی

اطلاعات مذهبی و اخلاقی و سیاسی

۶۳ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خطاب به سکانداران سیاست خارجی کشور گفت: قیمت نفت را با کمک آل‌سعود به 30 دلار رسانده‌اند، اما شما همچنان به برجام و لغو PMD دل خوش کرده‌اید.
کوچک زاده: نفت را 30 دلار کرده‌اند و شما به برجام دلخوشید

صراط:  نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خطاب به سکانداران سیاست خارجی کشور گفت: قیمت نفت را با کمک آل‌سعود به 30 دلار رسانده‌اند، اما شما همچنان به برجام و لغو PMD دل خوش کرده‌اید.

مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه 29 آذر در تذکری شفاهی در صحن علنی خطاب به نایب‌رئیس مجلس و رئیس جمهور گفت: اگر همین امروز هم لایحه برنامه ششم توسعه به مجلس ارائه شود ما تا ابتدای سال 95 نخواهیم توانست آن را تصویب کنیم زیرا ابتدا باید برنامه تصویب شود سپس بودجه سال 95 بررسی شود و ما تا پایان سال فرصت کافی نخواهیم داشت.

وی اظهار داشت: به نظر من عمدی در کار است که برنامه اداره کشور توسط این مجلس تصویب نشود.

کوچک‌زاده در ادامه تذکر شفاهی خود با ابراز تأسف برای سکانداران سیاست خارجی کشور، گفت: قیمت نفت را با کمک سگ دست آموز خود یعنی دولت آل صهیون - آل سعود به 30 دلار رساندند بعد شما دل خوش کرده‌اید به برجام و لغو PMD.

وی با تأکید بر اینکه عربستان بدون اجازه غرب کاری نمی‌کند و قیمت 30 دلاری هر بشکه نفت به دستور غرب تثبیت شده است خاطرنشان کرد: این کار برای به زانو درآوردن مردم ایران است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه اخیر کنگره آمریکا مبنی بر محدودیت تردد اتباع ایران به این کشور که امروز رئیس‌جمهور آمریکا آن را تأیید کرد آن را خلاف برجام برشمرد و با تأکید بر اینکه از این برجام چرخ زندگی مردم نخواهد چرخید، گفت: آقای روحانی! جلوی این کار را بگیرید.

منبع: فارس
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۴ ، ۲۰:۳۲
احمد خوشخو
شجره طیبه از نگاه میرزا اسماعیل دولابی
یکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۶
 
میرزا اسماعیل دولابی می فرمود: اگر نیت خوب داری و دائما مراقب هستی, شب و نصف شب از خدا می‌خواهی, آن نیت دارد رشد می‌کند و برای مومنین شجره طیبه است. همان طور که نیت بد آدم را به جای بد می‌برد, نیت خوب هم به جای خوب می‌برد؛ پس نیت خوب شجره طیبه است.

به گزارش تسنیم، مرحوم میرزا اسماعیل دولابی می فرمود: محمد و آل محمد شجره طیبه هستند و شیعان و مومنین شاخ و برگش. اما نیت خوب هم برای مومنین شجره طیبه است. اگر نیت خوب داری و دائما مراقب هستی, شب و نصف شب از خدا می‌خواهی, آن نیت دارد رشد می‌کند و برای مومنین شجره طیبه است. همان طور که نیت بد آدم را به جای بد می‌برد, نیت خوب هم به جای خوب می‌برد؛ پس نیت خوب شجره طیبه است.

آنها خودشان شجره طیبه را تشریح کرده‌اند؛ فرمودند: دوستان ما حکم برگ شجره را دارند. زینت درخت هم به برگهای آن است. اصلا درخت اول برگ می‌کند و بعد گل, اینها مال آن درختند و درخت مال اهل بیت خداست. برگ از درخت آب می خورد؛ بنابراین ما میهمان اهل بیتیم. این درخت را خدا آفریده است. ریشه‌اش محمد(ص) است و ساقه‌اش علی و اولاد علی(ع) و شاخه‌‌ها و شکوفه‌ها و برگهای آن هم شیعیان, دوستان و محبین هستند.

نیت گل و فکر گل این است که خودش را نشان بدهد. نیت برگ این است که خودش را به صاحبش و خالقش نشان دهد, به صانعش نشان دهد. چقدر لذتبخش است وقتی صاحب باغ به باغ می‌رود و می‌بیند باغ آب خورده و خوش و شنگول است. بهار که به باغ می‌رود لذت می‌برد, می‌بیند برگها و گلها با هم در حرکتند و همه دارند درخت را نشان می‌دهند. ما همه از شجره آب می‌خوریم. هر کس در حد خودش نمایش دارد و با نیت خوب هرچه رشد کند به درخت نزدیک می‌شود؛ از برگ به گل و از گل به شاخه.

بالاخره این درخت همه روی زمین را فرا می‌گیرد. خدا خبیثها را هم از بین می‌برد, تیغها و خارها را از بین می‌برد. خود قرآن خبر داده است. "لیمیز الله الخبیث من الطیب" خبیث را رد می‌کند و از طیب کنار می‌زند. طیب را خدا آفریده بود و در جای خودش بود؛ خبیث پیدا شد. خدا خبیث را رد کرده است. اگر خدای ناخواسته یک وقت می‌بینی خطایی, کوتاهی‌ای از ما سر می‌زند و خدا آنها را عفو می‌کند و می‌بخشد, برا ی این است که به این خانواده بستگی داریم, ما از دوستان و بستگان آن خانواده هستیم. لذا خبیث را از ما دور می کند و خار و خاشاک را از درخت می‌گیرد و نمی‌گذارد درخت را خشک کند.

کتاب طوبای محبت/مجلس یکم/شجره طیبه
مجالس حاج محمداسماعیل دولابی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۴ ، ۱۳:۲۶
احمد خوشخو
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس از تذکر ۱۰۱ نماینده به رئیس‌جمهور پیرامون ایجاد محدودیت برای کسانی که به ایران سفر می‌کنند طبق مصوبه کنگره آمریکا و عدم واکنش قاطعانه دولت خبر داد.

صراط:  رئیس کمیته هسته‌ای مجلس از تذکر ۱۰۱ نماینده به رئیس‌جمهور پیرامون ایجاد محدودیت برای کسانی که به ایران سفر می‌کنند طبق مصوبه کنگره آمریکا و عدم واکنش قاطعانه دولت خبر داد.

110 نماینده مجلس شورای اسلامی طی تذکری به حسن روحانی رئیس‌جمهور نسبت به محدودیت ایجاد شده برای کسانی که به ایران سفر کردند انتقاد کرده و خواستار واکنش قاطعانه دولت به این موضوع شدند.

در همین زمینه ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان و رئیس کمیته هسته‌ای مجلس در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد که نمایندگان از عدم واکنش قاطعانه دولت به این موضوع انتقاد دارند و علت نگارش تذکر هم همین موضوع است.

در متن این تذکر آمده است:

محدودیت مطرح شده در مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر تحریم اشخاصی که از 5 سال گذشته به ایران سفر کردند و یا سفر خواهند کرد، لغو صریح برجام است که اقدام قاطع دولت ایران را در اجرای ماده 3 قانون اقدام متقابل و متناسب جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام می‌طلبد.

در غیر این صورت ملت ایران شاهد نقض مکرر و مستبدانه برجام از سوی شیطان بزرگ خواهد بود که مغایر منافع ملی و اقتدار ملت ایران است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۴ ، ۱۳:۱۹
احمد خوشخو
نگاهی گذرا به زندگی امام حسن عسگری(ع)/ امامی که بیشترین زمان عمر خود را در زندان سپری کرد!
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۱
 
مولای مهربانم ! در اخبار مربوط به کودکیتان نوشته شده که لحظه ای که عمویتان؛ جعفر کذاب ؛مدعی امامت بعد از پدرتان ، خواست بر پیکر مطهر پدرتان ، امام معصوممان (ع) نماز بخواند ، از یکی از اتاقهای منزل بیرون آمده ، او را کنار زده و بر پیکر پدر نماز گذارید و ازآن پس از نگاههای دوست و دشمن و آنانی که قصد جانتان را داشتند، پنهان شدید.
نگاهی گذرا به زندگی امام حسن عسگری(ع)/ امامی که بیشترین زمان عمر خود را در زندان سپری کرد!
گروه فرهنگ جهان نیوز ـ  مولای غریب! هشتم ربیع الاول ؛ تنها یادآور شهادت پدر بزرگوارتان؛امام حسن عسکری علیه السلام به زهر ستم بنی عباس نیست، یادآور شروع غربت و غیبت شما که در پنجمین بهار کودکیتان حتی به اندازه ی یک غسل و کفن و دفن نتوانستید پیکر مطهرپدر را همراهی کنید، نیز هست.
مولای مهربانم ! در اخبار مربوط به کودکیتان نوشته شده که لحظه ای که عمویتان؛ جعفر کذاب ؛مدعی امامت بعد از پدرتان ، خواست بر پیکر مطهر پدرتان ، امام معصوممان (ع) نماز بخواند ، از یکی از اتاقهای منزل بیرون آمده ، او را کنار زده و بر پیکر پدر نماز گذارید و ازآن پس از نگاههای دوست و دشمن و آنانی که قصد جانتان را داشتند، پنهان شدید.
اما... یتیمی و تنهایی و... غربتتان که هنوز هم بعد از قرنها ادامه دارد،همچنان نانوشته است....

به امید آمدنتان

امام حسن عسکری، یازدهمین پیشوای شیعیان، در سال ۲۳۲ ه. ق چشم به جهان گشود (۱). پدرش امام دهم، حضرت هادی - علیه السلام - و مادرش بانوی پارسا و شایسته، «حُدَیثه»، است (۲) که برخی، از او بنام «سوسن» یاد کرده‌اند (۳). این بانوی گرامی، از زنان نیکو کار و دارای بینش اسلامی بود و در فضیلت او همین بس که پس از شهادت امام حسن عسکری - علیه السلام - پناهگاه و نقطه اتّکای شیعیان در آن مقطع زمانی بسیار بحرانی و پر اضطراب بود .(۴)

از آنجا که پیشوای یازدهم به دستور خلیفه عباسی در «سامّرا»، در محله «عسکر» سکونت (اجباری) داشت، به همین جهت «عسکری» نامیده می‌شود.(۵)
از مشهورترین القاب دیگر حضرت، «نقی» و «زکی» (۶) وکنیه‌اش «ابو محمد» است. ایشان ۲۲ ساله بودند که پدر ارجمندشان به شهادت رسیدند. مدّت امامتشان ۶ سال و عمر شریفشان ۲۸ سال بود. در سال ۲۶۰ هجری قمری به وسیله معتمد عباسی به شهادت رسیدند و در خانه خود در سامّرا در کنار مرقد پدرشان به خاک سپرده شدند. (۷)

فعالیتهای امام حسن عسکری علیه السلام
امام عسکری، با وجود همه فشارها و کنترل‌ها و مراقبتهای بی وقفه حکومت عباسی، یک سلسله فعالیتهای سیاسی و اجتماعی و علمی در جهت حفظ اسلام و مبارزه با افکار ضد اسلامی انجام می‌دادند که می‌توان آنها را بدین گونه خلاصه کرد:


۱-کوششهای علمی در دفاع از آیین اسلام و ردّ اشکال‌ها و شبهات مخالفان، و نیز تبیین اندیشه صحیح اسلامی،

گرچه امام عسکری به حکم شرائط نامساعد و محدودیت بسیار شدیدی که حکومت عباسی برقرار کرده بود، موفق به گسترش دانش دامنه دار خود در سطح کل جامعه نشدند، اما در عین حال، با همان فشار و خفقان شاگردانی تربیت کردند که هر کدام به سهم خود در نشر و گسترش معارف اسلام و رفع شبهات دشمنان نقش مؤثری داشتند.

شیخ طوسی» تعداد شاگردان حضرت را متجاوز از صد نفر ثبت کرده است (۸) که در میان آنان چهره‌های روشن، شخصیت‌های برجسته و مردان وارسته‌ای مانند: احمد بن اسحاق اشعری قمی، ابو هاشم داود بن قاسم جعفری، عبدالله بن جعفر حمیری، ابو عمرو عثمان بن سعید عَمری، علی بن جعفر و محمد بن حسن صفّار به چشم می‌خورند که شرح خدمات و کوششهای آنان در این مقاله نمی‌گنجد و زندگینامه پر افتخار و آموزنده آنان را می‌توان در کتب رجال خواند.

علاوه بر تربیت این شاگردان، گاهی چنان مشکلات و تنگناهایی برای مسلمانان پیش می‌آمد که جز حضرت عسکری کسی از عهده حل آنها بر نمی‌آمد. امام در این گونه مواقع، در پرتو علم امامت، با یک تدبیر فوق العاده، بن بست را می‌شکست و مشکل را حل می‌کرد.
یک سال در سامّرا قحطی سختی پیش آمد. «معتمد»، خلیفه وقت، فرمان داد مردم به نماز استسقا (طلب باران) بروند. مردم سه روز پی در پی برای نماز به مصلاّ رفتند و دست به دعا بر داشتند، ولی باران نیامد. روز چهارم «جاثِلیق»، بزرگ اسقفان مسیحی، همراه مسیحیان و راهبان به صحرا رفت. یکی از راهبان هر وقت دست خود را به سوی آسمان بلند می‌کرد بارانی درشت فرو می‌بارید. روز بعد نیز جاثلیق همان کار را کرد و آنقدر باران آمد که دیگر مردم تقاضای باران نداشتند، و همین امر موجب شگفت مردم و نیز شک و تردید و تمایل به مسیحیت در میان بسیاری از مسلمانان شد. این وضع بر خلیفه ناگوار آمد و ناگزیر امام را که زندانی بود، به دربار خواست و گفت: امت جدت را دریاب که گمراه شدند!
امام فرمود: از جاثلیق و راهبان بخواه که فردا سه شنبه به صحرا بروند.

خلیفه گفت: مردم دیگر باران نمی‌خواهند، چون به قدر کافی باران آمده است، بنابراین به صحرا رفتن چه فایده‌ای دارد؟
امام فرمود: برای آنکه ان شأ الله تعالی شک و شبهه را برطرف سازم.
خلیفه فرمان داد پیشوای مسیحیان همراه راهبان سه شنبه به صحرا رفتند. امام عسکری - علیه السلام - نیز در میان جمعیت عظیمی از مردم به صحرا آمد. آنگاه مسیحیان و راهبان برای طلب باران دست به سوی آسمان برداشتند. آسمان ابری شد و باران آمد. امام فرمان دست راهب معینی را بگیرند و آنچه در میان انگشتان اوست بیرون آوردند. در میان انگشتان او استخوان سیاه فامی از استخوانهای آدمی یافتند. امام استخوان را گرفت، در پارچه‌ای پیچید و به راهب فرمود: اینک طلب باران کن! راهب این بار نیز دست به آسمان برداشت، اما به عکس ابر کنار رفت و خورشید نمایان شد! مردم شگفت زده شدند. خلیفه از امام پرسید:
این استخوان چیست؟
امام فرمود: این استخوان پیامبری از پیامبران الهی است که از قبور برخی پیامبران برداشته‌اند و استخوان هیچ پیامبری ظاهر نمی‌گردد جز آنکه باران نازل می‌شود. خلیفه امام را تحسین کرد. استخوان را آزمودند، دیدند همان طور است که امام می‌فرماید.
این حادثه باعث شد که امام از زندان آزاد شود و احترام او در افکار عمومی بالا رود. در این هنگام امام از فرصت استفاده کرده و آزادی یاران خود را که با آن حضرت در زندان بودند، از خلیفه خواست و او نیز خواسته حضرت را به جا آورد (۹)
۲-ایجاد شبکه ارتباطی با شیعیان مناطق مختلف از طریق نمایندگان و اعزام پیک‌ها و ارسال پیامها
در زمان امام عسکری - علیه السلام - تشیع در مناطق مختلف و شهرهای متعددی گسترش و شیعیان در نقاط فراوانی تمرکز یافته بودند. شهرها و مناطقی مانند: کوفه، بغداد، نیشابور، قم، آبه (آوه)، مدائن، خراسان، یمن ،ری، آذربایجان، سامّرا، جرجان و بصره از پایگاههای شیعیان به شمار می‌رفتند. (۱۰)

گستردگی و پراکندگی مراکز تجمع شیعیان، وجود سازمان ارتباطی منظمی را ایجاب می‌کرد تا پیوند شیعیان را با حوزه امامت از یک سو، و ارتباط آنان را با همدیگر از سوی دوم برقرار سازد، و از این رهگذر، آنان را از نظر دینی و سیاسی رهبری و سازماندهی کند.
این نیاز، از زمان امام نهم احساس می‌شد و از آن زمان شبکه ارتباطی وکالت و نصب نمایندگان در مناطق گوناگون، به منظور برقراری چنین سیستمی، به مورد اجرا گذاشته می‌شد.

این برنامه در زمان امام عسکری - علیه السلام - نیز تعقیب گردید: به گواهی اسناد و شواهد تاریخی، امام عسکری - علیه السلام - نمایندگانی از میان چهره‌های درخشان و شخصیتهای برجسته شیعیان، برگزیده، در مناطق متعدد منصوب کرده و با آنان در ارتباط بود و از این طریق پیروان تشیع را در همه مناطق زیر نظر داشت. از میان این نمایندگان، می‌توان از «ابراهیم بن عبده»، نماینده امام در «نیشابور»، یاد کرد.
یکی دیگر از نمایندگان امام «احمد بن اسحاق بن عبدالله قمی اشعری»، از یاران خاص امام و از شخصیتهای بزرگ شیعی در قم، بود.
بعضی از دانشمندان علم رجال، از او به عنوان رابط بین قمی‌ها و امام و از جمله اصحاب خاص آن حضرت یاد کرده‌اند (۱۱)
«ابراهیم بن مهزیار» اهوازی، یکی دیگر از وکلای امام بود. اموالی از بیت المال نزد او جمع آوری شده بود و موفق نشده بود به حضرت عسکری تحویل دهد. پس از شهادت امام، هنگامی که ابراهیم بیمار شد، به فرزندش محمد وصیت کرد که آن اموال را به محضر حضرت صاحب الزمان برساند. او نیز این مأموریت را انجام داد و به جای پدرش به نمایندگی امام دوازدهم منصوب گردید (۱۲)

در رأس سلسله مراتب وکلای امام، «محمد بن عثمان عَمری» قرار داشت که وکلای دیگر، به وسیله او با امام در ارتباط بودند. آنان نوعاً اموال و وجوه جمع آوری شده را به وی تحویل می‌دادند و او به محضر امام می‌رساند (۱۳)

پیک‌ها و نامه‌ها
علاوه بر شبکه ارتباطی وکالت، امام از طریق اعزام پیک‌ها نیز با شیعیان و پیروان خود ارتباط برقرار می‌ساخت و از این رهگذر مشکلات آنان را برطرف می‌کرد. در این زمینه، به عنوان نمونه، می‌توان از فعالیتهای «ابوالأدیان»، یکی از نزدیکترین یاران امام یاد کرد (۱۴). او نامه‌ها و پیامهای امام را به پیروان آن حضرت می‌رساند، و متقابلاً نامه‌ها، و سؤالها، مشکلات، خمس و دیگر وجوه ارسالی شیعیان را دریافت نموده و در سامّرا به محضر امام عسکری می‌رساند.
گذشته از پیک‌ها، امام از طریق مکاتبه نیز با شیعیان ارتباط برقرار می‌ساخت و از این رهگذر آنان را زیر چتر هدایت خویش قرار می‌داد. نامه‌ای که امام به «ابن بابویه» نوشته نمونه‌ای از این نامه‌ها است (۱۵) بر اساس روایتی، امام عسکری بامداد روز هشتم ربیع الأول سال ۲۶۰ ه'، اندکی پیش از رحلت، نامه‌های فراوانی به مردم مدینه نوشت (۱۶)

۳-فعالیتهای سرّی سیاسی بر رغم تمامی کنترل‌ها و مراقبتهای حکومت عباسی،
امام عسکری - علیه السلام - به رغم تمامی محدودیتها و کنترل‌هایی که از طرف دستگاه خلافت به عمل می‌آمد، یک سلسله فعالیتهای سرّی سیاسی را رهبری می‌کرد که با گزینش شیوه‌های بسیار ظریف پنهان‌کاری، از چشم بیدار و مراقب جاسوسان دربار، بدور می‌ماند. در این زمینه نمونه‌های فراوانی به چشم می‌خورد که ذیلاً دو مورد آن را از نظر خوانندگان محترم می‌گذرانیم:
«عثمان بن سعید عَمری» که از نزدیکترین و صمیمی‌ترین یاران امام بود (۱۷)، زیر پوشش روغن فروشی فعالیت می‌کرد. شیعیان و پیروان حضرت عسکری - علیه السلام - اموال و وجوهی را که می‌خواستند به امام تحویل دهند، به او می‌رساندند و او آنها را در ظرفها و مشکهای روغن قرار داده و به حضور امام می‌رساند (۱۸)

۴-حمایت و پشتیبانی مالی از شیعیان، بویژه یاران خاص خود
یکی دیگر از موضعگیریهای امام عسکری - علیه السلام حمایت و پشتیبانی مالی از شیعیان، بویژه از یاران خاص و نزدیک آن حضرت، بود. با یک مطالعه در زندگانی آن حضرت، این مطلب به خوبی آشکار می‌شود که گاهی برخی از یاران امام، از تنگنای مالی، در محضر امام شکوه می‌کردند و حضرت، گرفتاری مالی آنان را برطرف می‌ساخت و گاه حتی پیش از آنکه اظهار کنند، امام مشکل آنان را برطرف می‌کرد. این اقدام امام مانع از آن می‌شد که آنان زیر فشار مالی، جذب دستگاه حکومت عباسی شوند. در این زمینه می‌توان برای نمونه چند مورد زیر را یاد کرد:
«ابو هاشم جعفری» می‌گوید: از نظر مالی در مضیقه بودم. خواستم وضع خود را طی نامه‌ای به امام عسکری - علیه السلام - بنویسم، ولی خجالت کشیدم و صرفنظر کردم. وقتی که وارد منزل شدم، امام صد دینار برای من فرستاد و طی نامه‌ای نوشت: هر وقت احتیاج داشتی، خجالت نکش، و پروا مکن، و از ما بخواه که به خواست خدا به مقصود خود می‌رسی .(۱۹)

با مطالعه در زندگی امام عسکری چنین به نظر می‌رسد که آن حضرت بیش از امامان دیگر آگاهی غیبی خود را آشکار می نمودند.
به نظر می‌رسد علت این امر شرائط نامساعد و جوّ پر اختناقی بود که امام یازدهم و پدرشان امام هادی در آن زندگی می‌کردند؛ زیرا از وقتی که امام هادی از سر اجبار به سامّرا منتقل گردیدند، به شدّت تحت مراقبت و کنترل بودند، از این رو امکان معرفی فرزندش «حسن» به عموم شیعیان به عنوان امام بعدی وجود نداشت و اصولاً این کار، حیات او را از ناحیه حکومت وقت در معرض خطر جدی قرار می‌داد. به همین جهت کار معرفی امام عسکری - علیه السلام - به شیعیان و گواه گرفتن آنان در این باب، در ماههای پایانی عمر امام هادی - علیه السلام - صورت گرفت، (۲۰) به طوری که هنگام رحلت آن حضرت هنوز بسیاری از شیعیان از امامت حضرت «حسن عسکری» آگاهی نداشتند (۲۱)
گویا عامل دیگری نیز در این زمینه بی تأثیر نبوده و آن اعتقاد گروهی از شیعیان به امامت «محمد بن علی»، برادر حضرت عسکری، در زمان حیات امام هادی بوده است. این گروه بر اساس همین پندار او را در محضر امام هادی احترام می‌کردند، ولی حضرت با این پندار مبارزه می‌کرد و آنان را به امامت فرزندش حسن راهنمایی می‌نمود.
پس از شهادت حضرت هادی گروهی از خیانتکاران و نادانان، مردم و منحرف ساختن افکار از امامت حضرت عسکری پرداختند.
این عوامل دست به دست هم داده و موجب شک و تردید گروهی از شیعیان در امامت آن حضرت در آغاز کار گردیده بود، چنانکه برخی از آنان در صدد آزمایش امام بر می‌آمدند (۲۲) این تزلزل‌ها و تردیدها به حدّی بود که امام در پاسخ گروهی از شیعیان در این زمینه با آزردگی و رنجش فراوانی نوشت:
هیچ یک از پدرانم، مانند من، گرفتار شک و تزلزل شیعیان در امر امامت نشده‌اند … » (۲۳)
امام عسکری برای زدودن زنگار این شکها و تردیدها، و نیز گاه برای حفظ یاران خود از خطر، و یا دلگرمی آنان، و یا هدایت گمراهان، ناگزیر می‌شد پرده‌های حجاب را کنار زده، از آن سوی جهان ظاهر، خبر دهد، و این، از مؤثرترین شیوه‌های جلب مخالفان و تقویت ایمان شیعیان بود.
«ابوهاشم جعفری» می‌گوید: هر وقت به حضور امام عسکری علیه السلام می‌رسیدم، برهان و نشانه تازه‌ای بر امامت او مشاهده می‌کردم (۲۴)

۵ -آماده سازی شیعیان برای دوران غیبت فرزند خود امام دوازدهم

از آنجا که غایب شدن امام و رهبر هر جمعیتی، یک حادثه غیر طبیعی و نامأنوس است و باور کردن آن و نیز تحمل مشکلات ناشی از آن برای نوع مردم دشوار می‌باشد، پیامبر اسلام و امامان پیشین به تدریج مردم را با این موضوع آشنا ساخته و افکار را برای پذیرش آن آماده می‌کردند.
این تلاش در عصر امام هادی - علیه السلام - و امام عسکری - علیه السلام - که زمان غیبت نزدیک می‌شد، به صورت محسوس‌تری به چشم می‌خورد. چنانکه در زمان امام هادی علیه السلام آن حضرت اقدامات خود را نوعاً توسط نمایندگان انجام می‌داد و کمتر شخصاً با افراد تماس می‌گرفت.

این معنا در زمان امام عسکری - علیه السلام - جلوه بیشتری یافت؛ زیرا امام از یک طرف، با وجود تأکید بر تولد حضرت مهدی - علیه السلام - او را تنها به شیعیان خاصّ و بسیار نزدیک نشان می‌داد و از طرف دیگر تماس مستقیم شیعیان با خود آن حضرت روز به روز محدودتر و کمتر می‌شد، به طوری که حتی در خود شهر سامّرا به مراجعات و مسائل شیعیان از طریق نامه یا توسط نمایندگان خویش پاسخ می‌داد و بدین ترتیب آنان را برای تحمل اوضاع و شرائط و تکالیف عصر غیبت و ارتباط غیر مستقیم با امام آمده می‌ساخت.
«احمد بن اسحاق»، یکی از یاران خاص و گرانقدر امام عسکری - علیه السلام -، می‌گوید: به حضور امام عسکری - علیه السلام - رسیدم می‌خواستم درباره امام بعد از او بپرسم، حضرت پیش از سؤال من فرمود:
ای «احمد بن اسحاق» ! خداوند از زمانی که آدم را آفریده تا روز رستاخیز، هرگز زمین را از «حجت» خالی نگذاشته و نمی‌گذارد. خداوند از برکت وجود «حجت» خود در زمین، بلا را از مردم جهان دفع می‌کند و باران می‌فرستد و برکات نهفته در دل زمین را آشکار می‌سازد.
عرض کردم: پیشوا و امام بعد از شما کیست؟ حضرت برخاست و به اطاق دیگر رفت و طولی نکشید که برگشت، در حالی که پسر بچه‌ای را که حدود سه سال داشت و رخسارش همچون ماه شب چهارده می‌درخشید به دوش گرفته بود.
فرمود: «احمد بن اسحاق» ! اگر پیش خدا و امامان محترم نبودی، این پسرم را به تو نشان نمی‌دادم، او همنام و هم کنیه رسول خداست، زمین را پر از عدل و داد می‌کند. چنانکه از ظلم و جور پر شده باشد. او در میان این امت (از نظر طول غیبت) همچون «خضر» و «ذوالقرنین» است، او غیبتی خواهد داشت، که (در اثر طولانی بودن آن) بسیاری به شک خواهند افتاد و تنها کسانی که خداوند آنان را در اعتقاد به امامت او ثابت نگه داشته و توفیق دعا جهت تعجیل قیام و ظهور او می‌بخشد، از گمراهی نجات می‌یابند … (۲۵)و (۲۶)
منابع:
۱-کلینی، اصول کافی ج ۱، ص ۵۰۳ - شیخ مفید، الارشاد، ص ۳۳۵
۲- شیخ مفید، همان کتاب، ص ۳۳۵ - طبرسی، اعلام الوری، ص۳۶۶
۳-کلینی، همان کتاب، ص ۵۰۳
۴- وکانت من العارفات الصالحات وکفی فی فضلها انّها کانت مفزع الشیعة بعد وفاة أبی محمد شیخ عباس قمی، الأنوار البهیةص ۱۵۱
۵- صدوق، علل الشرایع ج ۱، باب ۱۷۶، ص ۲۳۰
۶- ابو جعفر محمد بن جریر الطبری، دلائل الامامة ص۲۲۳
۷-شیخ مفید، الارشادص ۳۴۵

۸- ابن شهر آشوب، مناقب آل أبی طالب، ج‌۴، ص ۴۲۵
۹- رجال، ص ۴۲۷به بعد
۱۰- طبسی، محمد جواد، حیاة الامام العسکری، ص ۲۲۳ -۲۲۶ ۱۱- نجاشی، فهرست اسمأ مصنفی الشیعة، ص ۶۶ - شیخ طوسی، الفهرست، ص ۲۳

۱۲- شیخ مفید، الارشاد، ، ص ۳۵۱
۱۳-طوسی، اختیار معرفة الرجال، مشهد، ص ۵۳۲، حدیث ۱۰۱۵
۱۴- او به این جهت به ابوالأدیان شهرت یافته بود که با پیروان تمام دینها مناظره می‌کرد و مخالفین را مجاب می‌نمود (مدرس تبریزی، محمد علی، ریحانة الأدب، ، ج‌۷، ص‌۵۷۰)
۱۵- ابن شهر آشوب، مناقب آل ابی طالب ،ج‌۴، ص ۴۲۵
۱۶-بحار الأنوار، ج‌۵۰، ص ۳۳۱
۱۷- عثمان بن سعید بعدها به افتخار نمایندگی امام دوازدهم در غیبت صغری نائل گردید.
۱۸- شیخ طوسی، الغیبة،ص ۲۱۴
۱۹- شیخ مفید، الارشاد،ص ۳۴۳
۲۰-طبسی، شیخ محمد جواد، حیاة الامام العسکری،ص۲۱۷
۲۱- مسعودی، اثبات الوصیّة ، ص۲۳۴
۲۲- همان ص۲۴۶
۲۳-حسن بن علی بن شعبة، تحف العقول ص۴۸۷
۲۴- طبرسی،، اعلام الوری ص۳۷۵
۲۵- صدوق، کمال الدین، ج ۲، ص ۳۸۴ باب ۳۸
۲۶- سیره پیشوایان، مهدی پیشوایی، ص ۶۱۵ -۶۶۲،دانستنیهای حضرت امام حسن عسکری علیه السلام ، واحد تحقیقات مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان،پیشوای یازدهم حضرت امام حسن عسکری (نشریه مؤسسه در راه حق). دورنمایی از زندگانی پیشوایان اسلام تألیف استاد آیت الله جعفر سبحانی - خاندان وحی و
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۴ ، ۱۳:۱۵
احمد خوشخو
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بنا به گفته دانشجویانی که دعوت کردند، تحت فشار مدیران عالی کرمان سخنرانی من در دانشگاه‌های کرمان لغو شد.

صراط: علیرضا زاکانی امروز در کرمان با اشاره به لغو سخنرانی وی در دانشگاه‌های کرمان اظهار داشت: از دو هفته قبل لغو سخنرانی نیروهای اصولگرا در دانشگاه‌های سراسر کشور کلید خورده است و سخنرانی من در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد تهران، مشهد، رشت و سیستان و بلوچستان لغو شد، حتی در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد تهران تابلوی بسیج دانشگاه را شکستند.

وی بیان داشت: همچنین سخنرانی من در دانشگاه فرهنگیان مشهد را لغو کردند و طبق اطلاعی که دارم، دانشگاه علوم پزشکی تهران ورود نمایندگان مجلس را برای سخنرانی ممنوع کرده است.

زاکانی با بیان اینکه به دعوت بسیج دانشجویی قرار بود در دانشگاه شهید باهنر، شهید چمران و آزاد کرمان سخنرانی کنم، افزود: در دانشگاه‌های کرمان بنا به گفته دانشجویانی که من را دعوت کردند، تحت فشار مسولان عالی استان، جلساتم در دانشگاه‌های کرمان لغو شده است.

وی تصریح کرد: البته مسئولان دانشگاه شهید باهنر کرمان گفته بودند، می‌توانیم مناظره برگزار کنیم که نوعی مناظره سازماندهی شده از سوی خودشان بود.

زاکانی عنوان کرد: چندی قبل نیز در دانشگاه باهنر کرمان دو نماینده اصلاح‌طلب مجلس با هم مناظره کردند و این خیلی مضحک است، شعار چندصدایی آقایان تبدیل به تک صدایی در دانشگاه‌ها شده و این مایه تاسف است.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: انقلاب اسلامی به خاطر مبارزه با استبداد و خفقان صورت گرفت، اما اکنون با توجه به جمع خفقان و استبدادی که دولت در دانشگاه‌ها ایجاد کرده، فرزندان انقلاب را از حضور در دانشگاه‌ها محروم کردند.

وی ابراز داشت: اکنون در کشور جریانی دنبال ایجاد دوگانگی هستد و عده‌ای این دوگانگی را برجسته می‌کنند در حقیقت این دوگانگی تقابل اسلام ناب محمدی (ص) با اسلام آمریکایی است.

زاکانی تاکید کرد: رفتار دولتی‌ها با نیروهای انقلاب ناشی از تراوش‌های ذهنی، رفتاری و عمل آنهاست که برخلاف اندیشه امام راحل صورت می‌گیرد، اکنون با فرار به جلو با نام امام در مقابل حقیقت امام می‌ایستند و دنبال التهاب‌آفرینی و بحران در کشور هستند.

وی ادامه داد: عده‌ای اگر در قدرت نباشند، دنبال بحران هستند و اگر دستشان از قدرت خارج شود، بحران‌آفرینی می‌کنند، اگر هم در قدرت باشند از پاسخ به سئوالات فرار و در جامعه و دانشگاه ایجاد استبداد و اختناق می‌کنند.

زاکانی با تاکید بر اینکه اینها تجربه 37 ساله این افراد است، گفت: این یک نوع بیماری است و باید آن را مداوا کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۴ ، ۲۲:۳۶
احمد خوشخو

پنج‌قلوهای گیلان در واپسین ایام فصل پاییز از یک زن 24 ساله اهل آستانه‌اشرفیه در رشت به دنیا آمدند.

صراط: یک زن اهل آستانه‌اشرفیه در یکی از بیمارستان‌های این شهر پنچ قلو زایید.

پزشک معالج زن زائو دقایقی پیش اظهار کرد: زن باردار 24 ساله با درد به ما مراجعه کرد که بلافاصله به اتاق عمل برده شد و پنج قلوهایش را به دنیا آورد.

وی با بیان اینکه مادر 24 ساله پنج‌قلوها صاحب چهار پسر و یک دختر سالم شده است، گفت: اکنون حال مادر و فرزندانش خوب بوده و در سلامت هستند.

این پزشک درباره وزن قلوها تصریح کرد: وزن قلوها یک‌و نیم کیلو و کوچک‌ترین آنها 800 گرم است.

منبع: فارس
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۴ ، ۲۲:۳۲
احمد خوشخو
حکم‌تحقیرآمیزاماراتی‌ها‌برای معلمان‌ایرانی‌وانفعال‌وزارت‌خارجه
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۱
 
درست با گذشت دو ماه از اعلام خبر بازداشت معلمان ایرانی در امارات، دادگاه العین در حکمی نهایی ضمن محکوم نمودن 9 معلم ایرانی با در نظر گرفتن جریمه سنگین برای معلمان ایرانی، حکم ممنوع الخروج شدن آنها را به نیروهای امنیتی و فرودگاه های این کشور ابلاغ نموده است که به نوعی این نوع بی احترامی به معلمین ایرانی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با کشورهای همسایه بی سابقه بوده است.
حکم‌تحقیرآمیزاماراتی‌ها‌برای معلمان‌ایرانی‌وانفعال‌وزارت‌خارجه
به گزارش جهان، مهر ماه امسال بود که برای نخستین بار ۹ معلم ایرانی که در امارات مشغول به تحصیل بودند به علت نداشتن «مجوز کار و کسب» یا «رخصه مهنیه» از امارت ابوظبی بازداشت شدند. چند روز بعد در سایه انفعال عجیب وزارت امور خارجه ایران، دادستانی العین ۹ معلم ایرانی را که به‌ بهانه نداشتن مجوز کار در این منطقه (العین ابوظبی ) مجرم اعلام کرده و هر کدام را به پرداخت ۵ هزار درهم محکوم و سرپرست مدارس ایرانی در امارات عربی را نیز به پرداخت ۵۰ هزار درهم محکوم نمود.

این درحالی است که حسن قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت خارجه در مراسم تشییع پیکر احمد فهیما به این خبر واکنش نشان داد و تاکید نمود که معلمان ایرانی شاغل در امارات جریمه نشده اند.

درست با گذشت دو ماه از اعلام این خبر، دادگاه العین امارات در حکمی نهایی ضمن محکوم نمودن ۹ معلم ایرانی با در نظر گرفتن جریمه سنگین برای معلمان ایرانی، حکم ممنوع الخروج شدن آنها را به نیروهای امنیتی و فرودگاه های این کشور ابلاغ نموده است که به نوعی این نوع بی احترامی به معلمین ایرانی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با کشورهای همسایه بی سابقه بوده است.

در همین خصوص یکی از معلم های ایرانی حاضر در امارات که از سوی دادگاه العین مجرم شناخته شده است در گفت وگو با پایگاه ۵۹۸ با اعلام این خبر بیان داشت: پس از گذشت چند ماه از آزادی معلمین بازداشت شده توسط دادستانی امارات و وعده وزارت امور خارجه برای حل و فصل این موضوع متاسفانه با خبر شدیم که دادگاه العین امارات ما را به پرداخت جریمه پنج هزار درهمی محکوم نموده است و این در حالی بود که پیش تر ادعا شده بود که جریمه ای در کار نخواهد بود.

وی افزود: اکنون که فصل تعطیلات مدارس است و هنگامی که معلم ها قصد بازگشت به ایران در ایام مرخصی خود را داشتند متوجه شدند که ممنوع الخروج هستند و یکی از معلم ها که چند روز پیش قصد خروج از کشور امارات را داشت توسط مامورین امنیتی فرودگاه دبی بازداشت شد و پس از چند روز زندانی شدن، با رایزنی های مسئولین ایرانی آزاد گردید. همچنین روز گذشته نیز یکی از همکاران خانم ما در امارات قبل از پرواز در فرودگاه دبی بازداشت شد و یک شب را در بازداشگاه سپری نمود.

معلم ایرانی حاضر در امارات بیان داشت: اکنون همه معلمین بلیط های پرواز خود به ایران خود را کنسل نمودند و پیگیری ها نشان می دهد که کنسولی در آن زمان که این معلم ها را آزاد کرده بود تعهد کرده بوده که شش ماهه مشکل اجازه کار آن ها را رفع کند اما طی این چندماه کار خاصی نکرده اگر همین دو سه ماه باقی مانده هم کاری نکند ضمن تعطیلی مدارس ایران تمامی کارکنان و معلمان مدارس در وضعیت غیرقابل پیشبینی قرار می گیرند .

ایشان در ادامه با توجه به انفعال وزارت امور خارجه کشورمان برای پیگیری موضوع رفع مشکل معلمان ایرانی حاضر در امارات اظهار نمود: معلمان ایرانی نگران آن هستند که سابقه زندان در پرونده شان بماند و به همین علت همگی بلیط ها را کنسل کرده اند و از سفر به ایران باز مانده اند.

وی در پایان گفت: سفیر ایران در امارات هم درحال تحویل مسئولیت است که همین امر باعث شده احتمال استفاده از توان یک سفیر باسابقه در آنجا که بتواند با رایزنی مشکلات را حل نماید را نیز از دست بدهند .

لازم بذکر است جمهوری اسلامی ایران، ۹ مجتمع آموزشی از مقطع ابتدایی تا پایان متوسطه در امارت‌های ابوظبی و دبی دارد که بیش از پنج‌هزار دانش آموز دختر و پسر در آنها براساس نظام آموزشی ایران و در چارچوب مقررات آموزش و پرورش امارات مشغول به تحصیل می باشند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۴ ، ۲۲:۲۲
احمد خوشخو
امام جمعه موقت تهران؛
سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های دوم نماز جمعه امروز تهران، با اشاره به 29 آذر بیان داشت: وقتی مسئول حق‌مداری منصوب می‌شود که پارتی و توصیه برخی افراد سرش نمی‌شود، حزب‌بازی و باندبازی را متوجه نمی‌شود و به مُرّ قانون عمل می‌کند، طبیعی است که علیه او مطلب منتشر و شایعه‌افکنی کنند.
آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های دوم نماز جمعه امروز تهران با اشاره به 29 آذر، مصادف با هشتم ربیع‌الاول، روز شهادت امام عسکری(ع)، اظهار داشت: ایشان در تمام عمر 28 سالشان تحت نظر زبده ترین ارتشی‌ها و باشگاه ویژه افسران بنی‌عباسی بودند تا جلوی ظهور و نمو حضرت بقیه‌الاعظم(عج) گرفته شود، اما در این فشار شدید موعود امم چشم به جهان گشود و از این روی، حضرت امام حسن عسکری(ع) رسالت امامت خود را به خوبی انجام دادند.

به گزارش «تابناک»، خطیب موقت تهران در ادامه به جنایات ارتش نیجریه اشاره کرد و با بیان اینکه در خطبه دوم، 7 مطلب را خواهم گفت، اولین مطلب را جنایت فجیع نیجریه عنوان کرد و افزود: جنایت هولناک‌تر از آن است که بتوان توصیف کرد، آمارها دقیق نیست، اما به یقین می‌توانم بگویم که صدها شیعه در این جنایت به خاک و خون کشیده شدند.

دولت نیجریه بداند جنایت فجیعی را مرتکب شده است


وی تأکید کرد: ساده‌اندیشانه است که دولت نیجریه بگوید اینها جلوی کاروان ارتش را گرفته بودند و ساده‌اندیشانه‌تر از دولت نیجریه کسانی هستند که این دروغ را باور می‌کنند، آنها صدها تن را کشته و در گورهای دسته‌جمعی دفن کرده و حتی جنازه‌ها را به خانواده‌هایشان نیز تحویل ندادند؛ اینها یک جنایت صهیونیستی است.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: دولت نیجریه بداند با این جنایت، آب به آسیاب وهابی‌های تکفیری، داعشی‌های بوکوحرام و رژیم جلاد صهیونیستی ریخته و جنایت فجیعی را مرتکب شده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دولت نیجریه در گرداب افتاده است، خطاب به آنها گفت: ملک با کفر باقی می‌ماند، اما با ظلم پایدار نخواهد بود و قطره قطره این شهدا شما را به زوال نزدیک‌تر می‌کند، از این شیطنت‌ها و جنایت‌ها دست بردارید.

وی با بیان اینکه مدام شیعه‌کشی می‌کنند، شیخ ابراهیم زکزاکی را رهبر حرکت اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: سال گذشته در روز قدس، 3 پسر او را به شهادت رساندند و در این حادثه نیز تنها پسرش به شهادت رسید و خودش و همسرش هم مجروح شدند، پرونده کسانی که این جنایت را مرتکب شدند با پرونده صهیونیست‌ها گره خورده و خداوند عواقب وخیمی برای آنها در نظر خواهد داشت.

آیت‌الله خاتمی در همین زمینه ضمن تشکر از مراجع عظام تقلید و مسئولان در ابراز همدردی و محکوم کردن این جنایت از مردم برای حضور در راهپیمایی که برای محکوم کردن این جنایت پس از نماز جمعه تهران، برگزار می‌شود، دعوت کرد.

حوزه و دانشگاه دو بال رشد یک جامعه هستند


خطیب موقت تهران با اشاره به 27 آذر، روز شهادت آیت‌الله مفتح به ‌عنوان پیشگامان وحدت حوزه و دانشگاه، وی را از فضلای حوزه علمیه قم و دانشگاه الهیات دانست و ادامه داد: مسأله وحدت حوزه و دانشگاه یک ارزش است که امام راحل بیش‌ترین تأکیدات را بر آن داشتند و امروز نیز مقام معظم رهبری بر این نکته تأکید دارند، زیرا وحدت حوزه و دانشگاه یک ارزش والاست.

وی با بیان اینکه مقصود از این وحدت جمع شدن زیر یک سقف نیست، منظور از وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت در انگیزه‌ها و اهداف عنوان کرد و گفت: این اتفاق در سال 56 و 57 افتاد و حوزه و دانشگاه یک هدف پیدا کردند و آن هم سرنگونی رژیم سیاه شاهنشاهی و برپایی نظام اسلامی بود.

آیت‌الله خاتمی حوزه و دانشگاه را دو بال رشد یک جامعه توصیف کرد که از نظام مقدس اسلامی که یادگار ارزشمند شهیدان است، دفاع و پاسداری می‌کنند و بر همین مبنا تأکید کرد: با این محور وحدت حوزه و دانشگاه شکل گرفته و ادامه پیدا خواهد کرد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: متأسفانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی از اهداف دشمنان، شکستن این طرح مقدس بود و سال‌های اول انقلاب دانشگاه به خانه‌های تیمی گروهک‌های مسلح تبدیل شده بود و پس از بازگشایی دانشگاه‌ها بعد از انقلاب فرهنگی، باز هم متأسفانه برخی جریانات دست از سر دانشگاه برنداشتند.

می‌گویند فتنه‌گرانی که در دادگاه محکوم شده‌اند را می‌پذیریم که نباشند


وی به اتفاقات دانشگاه در ایام 16 آذر امسال اشاره کرد و اظهار داشت: هفته گذشته به مناسبت 16 آذر از برخی دانشگاه‌ها، گزارش های نگران‌کننده‌ای رسیده بود. آقایان می‌گویند فتنه‌گرانی که در دادگاه محکوم شده‌اند را می‌پذیریم که نباشند، اما کسانی که در دادگاه محکوم و زندان هم شده‌اند در دانشگاه صحبت کرده و مقدسات را زیر سؤال بردند؛ این به معنای تفرقه بین حوزه و دانشگاه و متدین است.

آیت‌الله خاتمی با تأکید بر اینکه فتنه خط قرمز ماست، خطاب به مسئولان دانشگاه گفت: چرا فتنه‌گران را به دانشگاه راه می‌دهید که علیه مقدسات اراجیف بگویند، لذا من به مسئولان دانشگاه و وزیر آموزش عالی می‌گویم با این روندی که شما پیش گرفته‌اید تلاش و زحمات 4 دهه آیات مطهری، بهشتی، باهنر و مفتح را به باد خواهید داد، چراکه ولایت هم می‌گوید فتنه خط قرمز ماست.

 کمک به اقامه حق یعنی مسئول مافوق تحت تأثیر جنجال‌ها قرار نگیرد


همچنین آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های اول نماز جمعه امروز پایتخت، اظهار داشت: وقتی مسئول حق‌مداری منصوب می‌شود که پارتی و توصیه برخی افراد سرش نمی‌شود، حزب‌بازی و باندبازی را متوجه نمی‌شود و به مُرّ قانون عمل می‌کند، طبیعی است که علیه او مطلب منتشر و شایعه‌افکنی کنند.

وی افزود: کمک به اقامه حق یعنی مسئول مافوق تحت تأثیر جنجال‌ها قرار نگیرد، یعنی مردم مسئول قانون‌مدار را تنها نگذارند، اگر این موضوع روال شود و مسئولان و همه مردم از حق‌مداران حمایت کنند، تبدیل به فرهنگ می‌شود و چیزی هم که فرهنگ شد، ماندگار می‌شود.

امام جمعه موقت امروز تهران تصریح کرد: در روایتی از وجود مقدس پیامبر (ص) آمده، «کسی که همراه یک مظلومی راه بیفتد تا آن مظلوم بتواند حقش را بگیرد، خداوند قدم‌هایش را روزی که قدم‌ها می‌لغزد، ثابت نگه می‌دارد»، این روایت بُعد مهم «حق‌مداری» را نشان می‌دهد، اگر بخواهیم در جامعه «حق‌مداری» فرهنگ و نهادینه شود، راهش همین است که مردم و مسئولان از حق و حق‌مداران حمایت و پشتیبانی کنند و فضایی را به وجود آورند که غوغاسالاران بدانند راهی به پیش نخواهند برد.

وی تصریح کرد: بُعد چهارم حق‌مداری صبوری بر حق است. حق‌مداری در تاریخ هزینه داشته است، از ابتدای خلقت تاکنون این چنین بوده و زین پس هم حق‌مداری هزینه خواهد داشت. در روایات آمده که باید صبور بر حق باشیم، پای حق بایستیم، ولو تلخ و هزینه‌بر باشد.

آیت‌الله خاتمی تأکید کرد: درباره تفسیر صبوری بر حق، باید بگویم بنده تفسیری زنده‌تر از ملت بزرگ ایران نمی‌دانم، 36 سال است انواع سختی‌ها را بر ملت ایران تحمیل کردند، اما ملت ما به وصایای امامانش عمل کرده و قهرمانانه بر موضع حقش ایستاده و خسته هم نشده‌اند. برخی می‌خواهند ملت ایران را خسته نشان دهند، ولی این ملت خسته نمی‌‌شوند و دشمنان را خسته خواهند کرد، ملت بزرگ ایران تفسیر صبوری بر حق هستند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۴ ، ۲۱:۰۰
احمد خوشخو
فیروزآبادی‌در واکنش به‌برخی شبهات‌درباره ولایت فقیه:
اکنون که شمشیر فتنه کند شده است، حیله جدیدی به نام"شورا"به کار گرفته می شود
واژه«شورا»کلید شکستن‌استحکام داخلی اقتدارایران اسلامی
 
حضرت امام خمینی(ره) اصل ولایت فقیه را بر مبنای عقلی و نقلی بودن آن در حاکمیت دینی مطرح فرمودند و نیز تأکید کردند «پشتیبان ولایت فقیه باشید که آسیبی به مملکت نرسد.»
اکنون که شمشیر فتنه کند شده است، حیله جدیدی به نام"شورا"به کار گرفته می شود
گروه سیاست جهان نیوز ـ  حسن فیروزآبادی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به برخی شبهات ایجادشده پیرامون ولایت فقیه و شورایی‌شدن رهبری طی پیامی به ملت شریف ایران بر اصل وظیفه خبرگان رهبری تاکید کرد.

متن کامل این پیام به‌شرح زیر است.

هدف و قصد مطرح‌کنندگان شورا در این روزها در مطلع انتخابات خبرگان چیست؟

حضرت امام خمینی(ره) اصل ولایت فقیه را بر مبنای عقلی و نقلی بودن آن در حاکمیت دینی مطرح فرمودند و نیز تأکید کردند «پشتیبان ولایت فقیه باشید که آسیبی به مملکت نرسد.»

اصل ولایت فقیه در دوران امام بزرگوار، اصالت و استحکام خود را در اداره نظام اسلامی و دفاع از حقوق مسلمانان و مستضعفان به روشنی نشان داد و موجب استمرار آن در دوران رهبری پربرکت این اصل مترقی اسلام در وجود امام خامنه‌ای عزیز گردید.

تلاش‌های ناموفق مخالفان ولایت فقیه در حذف آن به سنگ خورد و سپس در پوشش‌های گوناگون در مقاطع مختلف اقدامات سیاسی، فرهنگی و رسانه‌ای توسط دشمنان خارجی انقلاب و تداوم شعارهای آنان توسط نفوذی‌ها و یا نخبگان وابسته به آنان و تسلیم و استحاله‌شدگان انقلابی در چهره فتنه ناکام ۱۸ تیر ۷۸ و حوادث غم‌انگیز و تأسف‌بار فتنه آمریکایی ـ صهیونیستی ۸۸ خود را نشان داد.

امروز که شمشیر فتنه کند شده است، حیله جدیدی به نام «شورا» به کار گرفته می‌شود تا راهکار قانون اساسی برای شرایط اضطرار با طرح شورا در مجمع خبرگان، ولایت فقیه زنده، پویا و برقرار در کشو را بشکنند.

مردم به گوش باشید که کلید شکستن استحکام داخلی اقتدار ایران اسلامی، امروز واژه «شورا» است. آنان که این واژه را به کار می‌برند، کسانی هستند که امامت فتنه‌گران در نماز جمعه، شیرین جلوه کرد و جمعی از اهالی فتنه به‌صورت مختلط و با کفش پس از شعار علیه مقدسات مردم در صفوف نماز جمعه به آنان اقتدا کردند و سخنی نگفتند و علیه تندروان ساختارشکن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سکوت کردند.

درست است که در کتاب مقدس قرآن کریم «وامرهم شورا بینهم» آمده است، لکن مشورت، برای پیدا کردن راه بهتر است و هیچ‌گاه شورا نیابت ولایت امر و مسئولیت اجرای حکم ولایت فقیه را نمی‌تواند برعهده بگیرد.

در تاریخ هیچ‌گاه امامت شورایی و فرماندهی کل قوایی شورایی را شاهد نبوده‌ایم و بر فرض محال چنانچه شورا به جای مقام ولایت مطلقه فقیه که در قانون اساسی آمده است، بنشیند، در کشور چندزبانی پیش خواهد آمد و استحکام وحدت در برابر آمریکا و صهیونیست و دشمنان استکباری و مرتجع، شکسته خواهد شد.

هوشیاری و بیداری همگانی لازم است تا آسیبی به کشور وارد نشده راه نفوذ دشمنان برای تجزیه کشور و انقلاب خدای ناکرده گشوده نشود.
منبع:تسنیم
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۴ ، ۲۰:۴۸
احمد خوشخو
کد خبر: 23031
تاریخ انتشار: 5:51 ب.ظ - پنج شنبه 1394/09/26
چاپ این پست
728220_505

آنتونی جیمز هال استاد مطالعات جهانی‌سازی دانشگاه لِث‌بریج در پیامی به نامه دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان غربی پاسخ داده است.

به گزارش فتن، متن نامه آنتونی جیمز هال استاد مطالعات جهانی‌سازی دانشگاه لث‌بریج به نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌شرح زیر است:

آیت‌الله سید علی خامنه‌ای

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران

رهبر معظم عزیز؛

از نامه دوم شما خطاب به جوانان کشورهای غربی تشکر می‌کنم. عنوان نامه ” تروریسم امروز نگرانی مشترک ماست”، نشان می‌دهد که تفسیر عاقلانه و هوشمندانه شما محدود به هیچ سن خاصی نیست؛ چرا که ماهیت جهانی از حقایقی که شما انتقال می‌دهید، از نظر سنی نامحدود است.

مفاهیمی که شما ابلاغ کردید فراتر از مرزهای نسلی است و حتی این مفاهیم از مرزهای مذهبی، ملی، قومی و ایدئولوژیک نیز فراتر است. برای من روشن است که شما در حال پرداختن به همه بشریت هستید در اوضاعی که جهان در آستانه جنگ جهانی قرار دارد.

در این لحظه به‌یادماندنی بحران، زمانی که نیروهای جنون، اختلاف و رسانه‌های مهندسی شده نفرت‌انگیز ساخته شده‌اند تا برجسته‌تر به نظر برسند، شما پناهگاهی پربرکت و پر از آرامش را برای ما ایجاد کرده‌اید. شما برای زنان، مردان و کودکان، یک فضای آکنده از حس نیت را به‌دور از طوفان‌های روانی، نظامی‌گری و اقتصادی به وجود آورده‌اید. به‌خاطر تأمین امنیت و یک پناهگاه برای اعتدال، منطق، مدارا میان هرج و مرج روحی و جسمی که برخی از قدرتمندان غربی به‌عمد آن را تلقین می‌کنند، از شما تشکر می‌کنم.

برای من، واژه‌های امپریالیسم و استعمار، با نگاه شما از این طریق مورد توجه قرار گرفته است: “جهان غرب با بهره‌گیری از ابزارهای پیشرفته، بر شبیه‌سازی و همانندسازی فرهنگی جهان پافشاری می‌کند که این روند شامل تحقیر فرهنگ‌های مستقل است”.

تروریسم و استعمار در غرب

تلاش‌های جهان غرب برای گسترش و تقویت مرز امپریالیستی پس از 1492 میلادی آغاز شد. آن سالی بود که کریستوف کلمب روندی را آغاز کرد که ماهیت واقعی آن این بود که آمریکای شمالی چگونه باید به مهاجرت‌های بزرگ جمعیت مسلمان از خاورمیانه به بهترین نحو واکنش نشان دهد.

پس از 1492، کل نیمکره غربی به‌عنوان یک منطقه مرزی برای اسکان دوباره مهاجران اروپایی تبدیل شد و همین طور مکانی برای مهاجرت اجباری و غیرارادی آفریقایی‌های سیاه به‌عنوان برده. در این روند فرهنگ‌های مستقل مردم بومی نیمکره غربی ــ کسانی که به‌نادرست از سوی کلمب “هندی‌ها” توصیف می‌شوند ــ به‌طور بدی تحقیر شد.

استعمار کشورهای جهان اول نیمکره غربی طی قرن‌ها تا امروز گسترش یافته است. در بسیاری از موارد، سرقت و ظلم و ستم‌ها و حتی نسل‌کشی‌ها به دست فراموشی سپرده شده است. در این چرخه وحشتناک بی‌عدالتی، این به‌اصطلاح هندی‌های آمریکا شاهدان واقعی افراط‌های خشونت آمیز بوده‌اند که امپریالیست‌های غربی قادر به آن هستند. آن‌طور که اکنون از ریشه‌کن کردن خشونت آمیز میلیون‌ها نفر در شام مشهود است، این تخریب فرهنگ‌های باستانی و فرهنگ‌های مستقل به‌خصوص زمانی تشدید شده است که شهوت مالکیت و کنترل اراضی و منابع جدید به‌زبان دین بیان شده است.

تأسیس ایالات متحده به‌عنوان یک جامعه مهاجر سفید

ظهور ایالات متحده به‌عنوان یک جامعه مهاجر در مرزهای گسترده امپریالیستی غربی عواقب زیادی برای کل جهان داشته است. این روزها، ظهور ابرقدرتی که به‌شدت با تسلیحات نظامی مجهز شده و قوی‌ترین ابرقدرتی است که در جهان شناخته شده، عواقب زیادی به‌خصوص برای مردم فلسطین، سوریه، عراق، یمن و لبنان داشته است. همان‌طور که شما در نامه‌تان توضیح دادید، افزایش اخیر خشونت در پاریس را باید در رنج و درد عظیم و جنون و آدمکشی دید که تعداد زیادی از مسلمانان بی‌گناه را به‌خصوص در خاورمیانه قربانی کرده است.

در عین حال، بنیانگذاران آمریکا در بیانیه معروف 1776 اعلامیه استقلال آمریکا به زبان حقوق بشر شامل مقررات نژادی استناد می‌کنند. برده‌های سیاهی که در روند ساخت و ساز مزارع پنبه و تنباکو در مستعمرات آمریکایی انگلیسی در جنوب به‌سختی کار کردند شامل حقوق شهروندی در جمهوری جدید نمی‌شوند. بردگان سیاه آمریکا، به مالکیت خصوصی برده داران در مدت زمان زیادی از قرن بعد درآمدند.

علاوه بر این، اعلامیه استقلال آمریکا دارای مفادی است که تأثیرات آن موجب افزایش تبعیض نژادی علیه مردم بومی شده است، مردم بومی که از آن پس در سرزمین‌هایی که ایالات متحده ضمیمه مرزهای خود کرده و کنترل آن را در اختیار گرفته است. این ویژگی اعلامیه استقلال کمک می‌کند تا روانشناسی به‌اصطلاح جنگ جهانی علیه تروریسم را توضیح دهیم، یک کمپین گسترده نظامی و جنگ روانی که می‌توان گفت از 4 جولای 1776 میلادی آغاز شده، به همان اندازه که از 11 سپتامبر 2001 میلادی بوده است.

در پاسخ به تلاش کینگ جورج سوم پادشاه انگلیس، برای ضمیمه کردن سرزمین‌های سرخپوستان به آمریکای شمالی، از طریق مذاکره به‌جای فتح، توماس جفرسون و سایر تدوین کنندگان اعلامیه 1776 پادشاهی انگلیس را به موارد زیر متهم کردند: وی شورش‌های داخلی را بین ما تحریک و تلاش کرده است تا ساکنان مرزهای ما را که وحشی‌های بی‌رحم سرخپوست بوده‌اند، در تمامی سنین جنسیت و تحت هر شرایطی نابود کند.

ایجاد دشمن برای جنگ اقتصادی دائمی

به نظر می‌رسد آمریکا از آغاز به کار خود دشمنان واقعی و فرضی را به‌روش‌هایی تعریف کرده است تا گسترش امپریالیستی خود را توجیه، تعریف و تقویت کند. سرخپوستانی که در اعلامیه استقلال به‌عنوان “سرخپوستان وحشی بی‌رحم” از آنها یاد شده است، دشمن اصلی ماشین جنگی آمریکا بوده‌اند. سرخپوستان پس از آن توسط کمونیست‌های سرخ جایگزین شدند که تهدید واقعی، فرضی یا ساختگی آنها برای آمریکا توجیه لازم برای ایجاد اقتصاد جنگی دائمی آمریکا را به وجود آوردند.

نفع‌برندگان اصلی این سیستم تجاوز و سلطه مالکانه و کنترل سهم بیشتر در شبکه‌های بانکی، مؤسسات رسانه‌ای و نظامی در حال حاضر برای تسلط کامل اقتصاد سیاسی در جهان رقابتی امروز است. از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در اواخر دهه 1980 میلادی، آمریکا به یک دشمن جدید نیاز داشت تا ادامه تجاوز خود به قلمرو سلامت انسانی، آزادی، کرامت و استقلال فرهنگی را توجیه کند.

جنگ صلیبی برای گسترش مرزهای قدرت امپریالیستی غرب، منجر به آلودگی محیط روانی، روحی و جسمی ما و همین طور آلودگی چرخه‌های تجدیدپذیر زیست‌محیطی شده است. با حوادث 11 سپتامبر 2001 میلادی، دشمن جدید تروریسم اسلامی در نقش یک کمونیست سرخ یا قبل‌تر از آن سرخپوستان وحشی بی‌رحم ظاهر شد. پس از جنگ سرد نیاز به یک دشمن جدید بود و یک دشمن جدید مسلح شده و تأمین مالی شده خلق شد. جنگ جهانی علیه تروریسم همان رژیم بالا به پایین ظلم نخبگان را به‌همراه داشت، همان ساختاری که علیه مردم بومی نیمکره غربی از آن استفاده شد و اقتصاد جنگی دائمی در دوران جنگ سرد شکل گرفت.

پرچم دروغین تروریسم و ارتش‌های مزدور تکفیری

کسانی که بیشتر با طرح‌های توسعه طلبانه دولت یهودی اسرائیل شناخته می‌شوند، معماران اصلی چیزی موسوم به جنگ جهانی علیه تروریسم هستند. جعل حوادث 11 سپتامبر 2001 و پرچم دروغین مقابله با تروریسم، به ابزاری تبدیل شد تا مردم بومی عرب و عمدتاً مسلمان را به جزیی از سرزمین “اسرائیل بزرگ” تبدیل و آنها را دشمنان جهانی غرب توصیف کنند.

بخش زیادی از مفهوم غرب در یک دوره از عملیات روانی گسترده برای بی‌اهمیت جلوه دادن نقش اسلام، بازطراحی شده است. این اصلاً درست نیست که غرب به‌طور انحصاری از ریشه یهودی مسیحی به وجود آمده و اسلام به‌تازگی از طریق مهاجران تازه‌وارد ظهور یافته است، برای مثال، ما نباید فراموش کنیم که پیدایش رنسانس در اروپا به‌شدت تحت تأثیر اسلام بوده و موجب تعامل زیادی بین یهودیان، مسیحیان و مسلمانان در خلافت آندلس در سرزمین امروزی اسپانیا شده است.

همان طور که توسط ادوارد سعید و سایر محققان درباره همپوشانی اسلام و مسیحیت به‌صورت مستند بیان شده، پلورالیسم در درون اسلام به‌مرور زمان با هدف سوء استفاده و پیشبرد منافع امپریالیسم غربی، دستکاری شده است. پس از جنگ جهانی دوم، ایالات متحده این میراث را از آلمان هیتلری به ارث برد تا از اسلام به‌عنوان یک مانع در برابر سلطه الحادی اتحاد جماهیر شوروی روی بخش‌هایی از اوراسیای جنوبی بهره برداری کند.

نقش سازمان سیا در دهه 1980 میلادی در ایجاد، آموزش، تأمین مالی و تسلیح ارتش نیابتی سلفی برای سرنگونی اتحاد جماهیر شوروی به‌خوبی شناخته شده است. یکی از زائده‌های این پروژه سازمان سیا در افغانستان، القاعده بوده است. القاعده که توسط سیا تشکیل شد، به یک نمونه جعلی از تروریسم اسلامی تبدیل شد. القاعده عوامل و نیروهایی را تأمین کرد تا از آنها برای پرچم دروغین تروریسم که حملات 11 سپتامبر 2001 میلادی را به وجود آوردند، سوءاستفاده کند.

القاعده و جانشینان آن از جمله النصره و داعش به بهترین وجه به‌عنوان ارتش‌های مزدور تکفیری شناسایی شده‌اند تا در روند مسموم کردن اذهان غربی‌ها علیه اسلام از آنها استفاده شود. این مزدوران قدرت کافی را در اختیار دارند. کسانی که در این عملیات‌ها شرکت می‌کنند از سوی رسانه‌های غربی مانند نهادهای مستقلی نشان داده می‌شوند که منحصراً تعصبات دینی و مذهبی داشته‌اند. این افراد  و نهادها غالباً به‌طور مستقیم توسط نهادهای اطلاعاتی غربی تأمین مالی می‌شوند.

هدف واقعی اشغالگران در جنگ‌های 11 سپتامبر مقابله با تروریسم اسلامی نبوده است. هدف اصلی از این جنگها، سرنگونی دولتها و جوامع مختلف برای نابودی رقبا و دستیابی به سلطه انحصاری بوده است. کسانی که برداشت‌های جدیدی از جنگ جهانی علیه تروریسم ارائه می‌دهند، غالباً به این مسئله اشاره می‌کنند که با کیفیت بالا در حال مبارزه با تروریسم هستند.

کلان‌شهر جدید از امپراطوری قدیمی

نتیجه فاجعه‌بار از این سبک مداخله بدخواهانه به‌طور کامل در لیبی نمایان شده است. چه‌کسی می‌تواند شک داشته باشد که سوریه به مرزی برای انطباق فرمول به‌روز شده امپریالیسم برای تسلط از طریق تقسیم و تسخیر، تبدیل شده است؟ چه‌کسی می‌تواند شک داشته باشد که پشت چهره فریبکارانه مقابله جهانی با تروریسم، سیاست نفت، خط لوله‌ها و طرح اسرائیل برای گسترش جهانی و منطقه‌ای پنهان شده است؟

جنگ جهانی علیه تروریسم را می‌توان این‌گونه بهتر توصیف کرد که این جنگ در واقع ادامه امپریالیسم غربی با اسرائیل به‌عنوان یک کلان‌شهر جدید از یک امپراطوری قدیمی است با ریشه‌هایی که به فتح آمریکا در سال 1492 بازمی‌گردد. ادامه این برنامه جنگی نیاز به ایجاد یک جریان ثابت از تروریست‌های جدید دارد که هم اکنون توسط داعش، ارتش نیابتی که حامیان مالی آن عربستان سعودی، قطر، ترکیه و آمریکا هستند، تأمین می‌شود. شما رهبر معظم، یک روشنگری بسیار قاطع را در محیط روانی فعلی ایجاد کرده است، فضایی که به ابزاری برای پیشبرد راهبردهای داعش تبدیل شده است.

برای جمع‌بندی اجازه دهید تا به بخشی از نامه شما اشاره کنم: «حامیان آشکار و شناخته‌شده تروریسم تکفیری علی‌رغم داشتن عقب‌مانده‌ترین نظام‌های سیاسی، همواره در ردیف متّحدان غرب جای گرفته‌اند، و این در حالی است که پیشروترین و روشن‌ترین اندیشه‌های برخاسته از مردم‌سالاری‌های پویا در منطقه، بی‌رحمانه مورد سرکوب قرار گرفته است».

از زمان سفرم به تهران در سال گذشته، من لذت بردم و افتخار نشست با برخی از این دموکراتهای پیشگام، پویا و روشنفکر را داشته‌ام. برخی از آنها به شما مشاوره و پیشنهاداتی به‌مرور زمان ارائه داده‌اند. من خوشحال هستم به‌خاطر ثروت الهام‌بخشی که آنها باید از طریق فضل خدا در اختیار شما بگذارند.

نظرات شما درباره گرایش قدرت‌های غربی برای متحد کردن نظام‌های سیاسی عقب‌مانده، پیامدهای بسیار مهمی در دوران معاصر داشته و همراه با بسیاری از سوابق تاریخی بوده است. متأسفانه یک ویژگی امپریالیسم، گرایش آن به تسلط بر مردم از طریق به قدرت رساندن رژیم‌های دست نشانده است تا از طریق کنترل از راه دور، تسلط خود را بر منطقه ادامه دهند.

این نسل جوان است که می‌تواند این الگوهای دستکاری شده را تغییر دهد و با دریافت آموزش‌های مناسب از منابع مختلف استوار از جمله کسانی که در خط مقدم انقلاب اسلامی ایران هستند، این مسیر را ادامه دهند.

ارادتمند شما

آنتونی جیمز هال

استاد مطالعات جهانی‌سازی

دانشگاه لث‌بریج

10 دسامبر 2015 میلادی

.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۴ ، ۱۸:۱۶
احمد خوشخو