به گزارش عمارنامه،اگر اندکی در فلسفه و ماهیت زیارت اربعین حسینی دقت و تأمل شود، متوجه خواهیم شد، که این همایش دینی و سیاسی هیمنه و قدرت اتحاد مسلمین جهان را، به گوش ابرقدرتهای جهان میرساند. قدرت اتحاد بالاتر از همه تسلیحات نظامی معاندان اسلام است.
نیت زوار اربعین از منظر امام صادق(ع)
هدف، چیزی است که تفاوت انسانها را مشخص میکند. چنانچه شخص در انجام هر کاری هدف و نیت مناسبی داشته باشد، قیمت کار خود را بالا برده و گرنه کارش کم ثمر خواهد بود.پیامبر خدا(ص) درباره اهمیت داشتن هدف و نیت خوب می فرمایند: «اَلنِّیَّةُ الحَسَنَةُ تُدخِلُ صاحِبَهَا الجَنَّةَ»؛ نیت خوب صاحب خویش را به بهشت مىبرد.»
داشتن هدف و نیتهای متعالی در هر کاری پسندیده است و در عبادات واجب. یکی از کارهای مهم و با ارزش در این زمان، حرکت عظیم پیاده روی اربعین است. شایسته است که شخص مؤمن قبل از پیاده روی اربعین از نیت مناسبی بهرهمند باشد تا نتیجه عملش چند برابر شود و از وحدت عملی حداکثری برخوردار شوند و چه بهتر که نیتی را مدنظر قرار دهیم که صادق آل عبا(ع) آن را امضا کرده است.
دعای امام صادق(ع) برای زوار امام حسین(ع)
معاویه ابن وهب میگوید نزد امام صادق(ع) رفتم و دیدم ایشان بعد از نماز برای زوار امام حسین(ع) دعا فرمودند و بعد این چنین فرمود: «دَخَلْتُ عَلَى أَبِی عَبْدِ اَللَّهِ ع وَ هُوَ فِی مُصَلاَّهُ فَجَلَسْتُ حَتَّى قَضَى صَلاَتَهُ فَسَمِعْتُهُ وَ هُوَ یُنَاجِی رَبَّهُ فَیَقُولُ ...اِغْفِرْ لِی وَ لِإِخْوَانِی وَ زُوَّارِ قَبْرِ أَبِی عَبْدِ اَللَّهِ اَلْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ ع اَلَّذِینَ أَنْفَقُوا أَمْوَالَهُمْ وَ أَشْخَصُوا أَبْدَانَهُمْ رَغْبَةً فِی بِرِّنَا وَ رَجَاءً لِمَا عِنْدَکَ فِی صِلَتِنَا وَ سُرُوراً أَدْخَلُوهُ عَلَى نَبِیِّکَ مُحَمَّدٍ ص وَ إِجَابَةً مِنْهُمْ لِأَمْرِنَا وَ غَیْظاً أَدْخَلُوهُ عَلَى عَدُوِّنَا أَرَادُوا بِذَلِکَ رِضْوَانَکَ؛ معاویه بن وهب گوید: به نزد امام صادق (ع) در آمدم و او در محل نمازش بود؛ پس نشستم تا نمازش را به جا آورد و شنیدم که در نمازش با پروردگار نجواکنان میگفت: آنان که به سبب اشتیاق در نیکی به ما و امید به پاداشهایی که در دوستی و پیوند با ما نزد توست و برای شادمان نمودن پیامبر تو محمد (ص) و پذیرفتن فرمان ما و خشمگین ساختن دشمنان ما دارایی خویش را انفاق نموده و به سوی ما رهسپار شدهاند و از این انفاقگری و راهسپاری، خشنودی تو را میجویند.»
شرح و تبیین حدیث:
قسمتی از این روایت اشاره به نیتهای ویژه زائرین قبر امام حسین (ع) دارد که به نوعی تأیید این گونه نیت ها اشاره دارد. شایسته است که زائرین اربعین مزین به این نیتها گردند تا از تمامی برکات این حرکت بزرگ بهره مند شوند.
1- خدمت به ساحت اهل بیت
یکی از آرزوهای هر شیعه این است که بتواند به محضر اهل بیت رسول خدا(ص) خدمت کند. چرا که قرآن به پیامبرش دستور داد تا به مؤمنین بگوید: «لا أَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبى[شوری/23]؛ من از شما اجری نخواهم مگر محبت نزدیکانم». میل به مودت و خدمت به آستان مقدس اهل بیت رسول خدا و علی الخصوص ابی عبدالله(ع) آنچنان در بین شیعیان شعله ور است که برای آن، نمونههای خیلی بارزی میتوان در تاریخ مثال آورد. پولهایی که در این راه صرف میشود نمونه کوچکی از آن است. امام صادق (ع) با توجه به این مطلب یکی از نیات شیعیان را در زیارت کربلا خصوصاً و در پیاده روی اربعین عموماً خدمت به ساحت ایشان معرفی کرده و فرمود: «رَغْبَةً فِی بِرِّنَا»؛ (به امید اینکه سبب نیکی به اهل بیت است [زیارت امام حسین(ع) وپیاده روی اربعین] را انجام میدهند».
2- اجر خدمت به اهل بیت
زندگی کوتاه دنیوی، مقدمهای است برای رسیدن به زندگی جاودان اخروی؛ و انسانها برای رسیدن به مواهب بزرگ الهی در آخرت، میبایست با انجام کارهای خیر برای خود اجر معنوی جمع کنند. امام صادق (ع) زائر امام حسین (ع) را برخوردار از عظیم ترین اجور الهی میداند و میفرماید: «وَ رَجَاءً لِمَا عِنْدَکَ فِی صِلَتِنَا»؛ شیعیان به امید زدیک شدن به آنچه نزد خودت است به ما خدمت می کنند. میزان این اجر چه مقدار است؟ امام صادق(ع) برای آن محدودهای معین نکردهاند و فقط به این بسنده فرموده «آن چه نزد پروردگار است.» یعنی این عمل آنچنان پاداش عظیمی دارد؛ که نمیتوان برای آن حدی مشخص کرد.
3- شاد کردن دل رسول خدا
علاوه بر اینکه زیارت اربعین باعث دلگرمی مؤمنین و شیعیان میشود و دل انسان را به خداوند نزدیک میکند، بنا به فرمایش امام صادق(ع)، باعث شادی دل رسول خدا(ص) میشود. «وَ سُرُوراً أَدْخَلُوهُ عَلَى نَبِیِّکَ صَلَوَاتُکَ عَلَیْهِ وَ آلِهِ». خوشحالی و سروری که با این زیارت خود به قلبِ رسول الله(ص) وارد میکنند. یعنی زائرین قبر امام حسین(ع) قلبِ پیامبر اکرم(ص) را خوشحال میکنند و این بسیار مهم و ارزشمند است.
4- اطاعت امر ائمه
یکی از آرزوهای عاشق آن است که معشوقش از او تقاضایی کند هرچند کوچک. در این صورت او سر از پا نخواهد شناخت و با علاقه ای بی نظیر آن را اجابت خواهد کرد. به فرموده امام صادق (ع) شیعیان به هدف اجابت امر اهل بیت(ع) به دور شمع وجود حسین ابن علی (ع)، پروانه وار میگردند و او را زیارت میکنند.«وَ إِجَابَةً مِنْهُمْ لِأَمْرِنَا»؛ و در این ره هر چه بیشتر سختی برسد لذتش دو چندان خواهد بود.
در بیابان گر به شوق کعبه خواهی زد قدم/ سرزنشها گر کند خار مغیلان غم مخور
5- سبب نا امیدی دشمنان
یکی از ضربههایی که مسلمین خوردهاند از تفرقه بوده است. حتی جریان شهادت امام حسین(ع) بعد از ایجاد شکاف در میان حامیان امام حسین(ع) ایجاد شد. حال بعد از گذر نزدیک 1400 سال، شیعیان در همایش بزرگ اربعین،بر اندام دشمنانشان لرزه میاندازند. یکی از اشارات امام صادق(ع) به همین موضوع است که میفرماید: «وَ غَیْظاً أَدْخَلُوهُ عَلَى عَدُوِّنَا»؛ به انگیزه ایجاد کردنِ غیض در دلِ دشمنان ما این زیارت را انجام میدهند.
«ایندیپندنت»، یکی از روزنامه های پرتیراژ بریتانیا؛ در گزارشی به معرفی مراسم اربعین حسینی پرداخت و آن را «بزرگترین مراسم مذهبی جهان» توصیف کرد. وقتی سیاست گذاران بزرگ کاخ سفید این اجتماع بینظیر را مشاهده مینمایند، میفهمند که تمامی نقشه هایشان بر باد رفته و به نوعی این حرکت باعث ناامیدی و اختلاف در سپاه کفر می شود.
6- قرب الهی
نقطه پرگار اعمال هر مومنی قرب الهی است. اگر مسلمین حرف پیامبرشان را با گوش جان میشنوند به خاطر جایگاه وی نزد خدایشان است. حرکت به سوی حرم حسینی در اربعین نیز تنها به نیت قرب الهی معنا دارد. از این روست که امام صادق (ع) به نیت الهی شیعیان، در این دعای زیبا اشاره میکنند و می فرمایند: «أَرَادُوا بِذَلِکَ رِضَوانکَ»
امید است که با عنایت به این خواست اهل بیت همه زوار حرکت عظیم و جهانی اربعین، با انگیزه های متعالی، قدم در این مسیر نهند؛ تا به لطف خداوند بهترین نتایج را از قبل آن در دنیا و آخرتشان با خود به همراه برند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: افرادی که تعامل را طوری معنا میکردند که باید چیزی را از دست دهیم تا چیزی بدست آوریم، اکنون در صرف فعل به «دست آوردن» دچار لکنت شدهاند!
به گزارش فتن، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز (دوشنبه) که به دعوت بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی دانشگاه کردستان در جمع دانشجویان این دانشگاه حاضر شده بود، اظهار داشت: جمهوریت در اقتصاد یعنی برخورداری همگان از فرصتهای اقتصادی.
وی افزود: همانطور که «تصمیمات سیاسی» باید در درون کشور شکل بگیرد، «تصمیمات اقتصادی» هم باید در چارچوب منافع جمهور و ارادههای داخل کشور شکل بگیرد.
جلیلی ادامه داد: جمهوریت یعنی سازوکاری که در آن به مردم تکیه شود اما اجازه دخالت به بیگانگان داده نشود و اگر امکان فعالیت اقتصادی جمهور مردم با رانت و تبعیض محدود شود، خلاف جمهوریت و اسلامیت نظام است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: معوقات بانکی از سوی عدهای خلاف جمهوریت و حقوق مردم است و نظام بانکی ما باید منطبق با جمهوریت و اسلامیت نظام باشد، نه اینکه کسی برای وام 10 میلیونی دچار مشکل باشد و کسی صدها میلیارد تسهیلات اخذ کند!
دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه جمهوری اسلامی یعنی اسلامی که برای جمهور و عامه مردم اصالت قائل است و نه برای عده ای خاص، افزود: امیرالمومنین علیه السلام «رضای عامه» را بر «سخط خاصه» مرجح میدانند.
جلیلی ادامه داد: دولت مقتدر دولتی است که بتواند رضایتمندی عموم را حفظ کند نه رضایتمندی عدهای خواص.
وی خاطرنشان کرد: هر قدر انحصارات اقتصادی برای عدهای ویژه خوار باشد، به همان میزان هزاران نفر در حصر بیکاری خواهند بود و تا آن انحصارات باشد حصر جوانان در بیکاری بیشتر و حصارها بالاتر خواهد رفت. حصارهای بیکاری است که نفس مردم را تنگ خواهد کرد.
جلیلی تصریح کرد: اگر میخواهیم در فضای تنفس مردم گشایش و طراوتی ایجاد شود راه آن فرو ریختن خساراتی است که انحصارات عدهای خاص به دور اقتصاد کشور کشیده و آنچه زندگی را بر جمهور ملت سخت و نفس مردم را تنگ میکند، حصارهایی است که کدخدا های داخلی با اعتمادی که سیستم بانکی به آنها میکند بالا میبرد.
وی گفت: کسانی که به انحصار هزارها میلیارد تومان از نقدینگی بانک ها در دست عدهای ویژه خوار رضایت میدهند در حقیقت هزاران نفر را در حصار بیکاری قرار میدهد.
جلیلی خاطرنشان کرد: یکی از علل افزایش معوقات بانکی اعتماد به منطق ویژه خواری کسانی است که ادعا میکنند در صورتی که سرمایههای ملی به پای آنها ریخته شود رونق کارآمدی ایجاد میکنند!
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: معنای برد_برد در منطق آمریکا یعنی اگر برای ایران بردی باشد اما همراه برد برای کدخدا نباشد باید از آن صرف نظر کرد و هدف دشمن از برجام 2 صرف نظر از بردهایی است که به ضرر کدخداست.
وی ادامه داد: برد_برد در اقتصاد یعنی محوریت اقتصاد ملی در تعامل با جهان و دنبال کردن منافع ملی؛ اگر چه با منافع نامشروع کدخداهای بینالمللی در تضاد باشد!
دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: هدف آمریکا از تعامل یعنی تنظیم مناسبات سیاسی اقتصادی و فرهنگی با محوریت آمریکا. یعنی آمریکا بگوید چه چیز بخرید یا نخرید! با چه کسی معامله بکنید یا نکنید!
وی تاکید کرد: افرادی تعامل را اینگونه معنا میکردند که باید چیزی را از دست بدهیم تا چیزی را بدست بیاوریم و سپس فاز اول را که از دست دادن بود به سرعت به انجام رساندند. فعل از «دست دادن» برای گذشته و حال و آینده صرف شد اما امروز در صرف فعل به «دست آوردن» دچار لکنت شدهاند!
جلیلی خاطرنشان کرد: کسانی که میگفتند چرا خودمان را از ظرفیتهای غرب محروم کنیم امروز باید پاسخ دهند چرا باید از ظرفیتهای داخل محروم باشیم؟
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مهمتر از مفاد برجام «تجربه برجام» است، گفت: خوب است امروز سیر «برجام خوانی» در دانشگاههای کشور به راه بیفتد تا با دقت بر تجربه بدست آمده بهتر بتوانیم منافع کشور را تامین کنیم.
وی در پایان افزود: آمریکاییها که قبل از برجام میگفتند میخواهیم تحریمهای فلج کننده علیه ایران وضع کنیم، پس از برجام تا به امروز 73 طرح و بیانیه علیه ایران به کنگره ارایه دادهاند! اینها واقعیات پسابرجام است و کسانی که میگویند سیاست خارجی عرصه واقعنگری است باید این واقعیات را ببینند زیرا اینها واقعیتهای سیاست خارجی آمریکاست.
به گزارش خبرنگار خاورستان، آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دوره توانمندسازی دبیران هیأت منتظران موعود اظهار کرد: عالمی که در آن زندگی می کنیم برای آزمایش است و خدای متعال برای هر امری همه مقدمات را در اختیارمان قرار داده است.
وی با بیان اینکه نباید فرصت و قدرت را از دست دهیم، افزود: باید از تمامی امکانات و موقعیت هایی که به دست می آید نهایت استفاده را ببریم.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبیخاطر نشان کرد: ما می توانیم به صورت استنتاج، آینده را از گذشته بفهمیم و برای آینده خود فکری کنیم پیش از آنکه فرصت ها را از دست داده و به دست خود، خودمان را به هلاکت رسانیم.
آیت الله عبادی تصریح کرد: در 700 سال قبل اروپایی ها به کشور اسلامی آندلس مسلط شدند و زمانی اتفاق افتاد که غیرت، عفت، بی نمازی و جوانمردی ها کم گشت و با این تسلط 650 سال صدای اذان قطع شد و اکنون نیز مساجد و دیگر اماکن آن تنها با دید گردشگری نظاره می شود و این برای ما درس است و بصیرت افزایی نیز یعنی توجه به این موضوعات.
وی با بیان اینکه استکبار از تمامی ابزارهای خود استفاده می کند تا انقلاب ها را از پای درآورد، گفت: باید بیندیشیم که استکبار چه چیزهایی را از ما گرفته است و چه چیزهایی را به ما تحویل داده است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با شاره به اینکه اگر اسلام تا اندونزی و هند گسترش یافته است، به خاطر جاذبه معنوی آن بوده نه لشکرکشی، ادامه داد: همه ی بلاهایی که بر سرمان آمده، از طریق ضعف فرهنگی است و این برنامه توسط استکبار مدیریت می شود.
آیت الله عبادی ابراز داشت: امروزه نیازی نیست که استکبار از نیروهای خود استفاده کند بلکه از خود مسلمانان بهره می برد و اکنون نیز مسلمانان یکدیگر را می کشند و آن ها نظاره گر هستند و اگر در هر زمانی بخواهند به مکانی حمله کنند با تمامی توجیهاتی که دارند به کارشان ادامه می دهند.
وی با بیان اینکه استکبار برای ما مذهب، تمدن و دین ساخته است و خود تماشاگر است، بیان کرد: متاسفانه امروزه فرم زن و بچه های ما را آمریکا و اسرائیل می سازند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: از سرمایه خودمان قاچاق به کشور وارد می کنند و باعث تعطیلی کارخانه ها می گردند و ما را به سمت کشتارگاه می برند اگر حواسمان را جمع نکنیم.
آیت الله عبادی افزود: این موضوعاتی که هر روز در رسانه ها عنوان می شود خوش بینامه ترین حالت آن لغزش و ضعف مدیریت است اما بدبینانه ترین آن اجرای طرحی است که توسط استکبار در حال انجام است تا ما را نسبت به یکدیگر بی اعتماد کنند.
وی خاطر نشان کرد: اگر فردی کاری خلاف قانون انجام می دهد باید مچش را بگیرند و آن را مایه عبرت دیگران قرار دهند نه اینکه از کنارش به سادگی بگذرند تا ده نفر دیگر نیز مانند آن طمع کرده و به اختلاس و دزدی دست زنند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بسیجی باید حواسش جمع باشد، تصریح کرد: عدم بی اعتمادی و سلب اعتماد بسیار خطرناک است و باید بر اساس اندیشه عقلانی و قانون اساسی خودمان تصمیم بگیریم.
آیت الله عبادی یادآور شد: ما در شرایط خاصی قرار گرفته ایم و اگر یک فتنه ای پیش آید تنها مقصر را در بر نمی گیرد بلکه همه را می بلعد و گناه آن به عهده کسانی است که به سرنوشت خود و دیگران توجه نکردند.
وی در پایان گفت: احزاب، گروه، روشنفکر و ... را ساخته اند که ما را از هم جداکنند اما باید حواسمان را جمع کنیم و سرنوشت جامعه را خودمان مدیریت کنیم.
به گزارش خبرنگار خاورستان ، بیمارستان دوم قاین یکی از درخواست ها و مطالبات عمومی مردم قاین بوده است که با توجه به گسترش جمعیتی شهرستان و کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی درخواست به حقی است .
اما این مطالبه عمومی به جای آنکه پیگیری حقیقی گردد و نتایج این پیگیری به صورت شفاف و بدون دروغ به مردم ارائه شود موضوع راه اندازی بیمارستان دوم قاین و اینکه بودجه گرفته و اینکه منتظر وزیر بهداشت هستیم که کلنگ آن را بر زمین بزند و .... بارها از سوی هروی و فرماندار قاین به مردم محروم قاین وعده داده شد تا افکار عمومی را نسبت به این موضوع قانع و از خود راضی نگه دارند تا ابتدا به امر برای رأی آوری انتخابات اسفند ماه گذشته از این وعده های توخالی بهره ببرند و پس از اینکه این وعده و سایر قول ها در انتخابات 7 اسفند برای رأی آوری هروی کارساز نشد حداقل آن را جزء افتخارات دوره 4 ساله نمایندگی خود تا پایان خرداد 95 ثبت کنند .
هروی علیرغم در چند نوبت در سالهای گذشته در خصوص بیمارستان دوم قاین وعده های رنگی داده بود اما در 16 خرداد 94 یعنی حدودا 8 ماه مانده به انتخابات مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح درمانگاه خیریه امام جواد (ع) رسما از این وعده خود پرده برداری می کند و می گوید : وزیر بهداشت طی یک ماه آینده به قاین خواهد آمد و با حضور دکتر هاشمی درشهرستان امیدواریم که بتوانیم برخی از گره ها وطرح های باقی مانده درمانی شهرستان را با حضور ایشان حل وفصل کنیم .
وی در خصوص بیمارستان دوم قاین هم گفت : درسال گذشته طرح عظیم بیمارستان دوم شهرستان قاین وبیمارستان اول زیرکوه مصوب شد وبیمارستان دوم قاین کمیسیون 215خود را گرفت ووارد لایحه بودجه سال94گردید وبا پیگیری های انجام شده زمین ومنطقه این بیمارستان نیزمشخص شده است .
اما نه از حضور وزیر بهداشت در قاین و نه از بودجه ای برای شروع به ساخت بیمارستان دوم قاین قرار بود اختصاص یابد هیچ خبری نشد
گرچه در چند نوبت دیگر نیز هروی در خصوص بیمارستان دوم قاین با همین ادبیات و با این استدلال که با پیگیری بنده این بیمارستان در کمیسیون ماده 215 مجوز گرفته و حتی وارد لایحه بوجه 94 شده به مردم قاین و روستاهای اطراف وعده پرانی کرده بود اما سرانجام نتواسنت با این وعده ها وارد مجلس شود .
پس ازانتخابات 7 اسفند و پس از اینکه موجی از مطالبات مردمی نسبت به عملکرد و وعده های هروی شکل گرفته بود وی در بسیاری از جلسات و برنامه های رسمی در شهرستان قاین سعی می کرد گزارش عملکرد خود را به نوعی به اطلاع مردم برساند . یکی از قول های او قبل از انتخابات همین بیمارستان دوم بود که در پس از انتخابات هم با مانور دادن روی آن قصد داشت شروع به ساخت این بیمارستان را به نام خود تمام کند .
هروی در همایش تجلیل از حامیان سلامت شهرستان قاین در تاریخ 7 اردیبهشت 95 با بیان اینکه دربخش درمان تمام پروژه های 215عملا متوقف شده بود اما بیمارستان دوم قاین ردیف بودجه گرفته وبه تایید مجلس رسید وبیمارستان زیرکوه هم مصوبه گرفته است گفت:با امدن این دو بیمارستان زمینه درمان در منطقه گسترش خواهد یافت ودربحث پزشکی می توان به آینده خوب ودرخشانی درمنطقه امیدوار بود .
نماینده مردم قاینات وزیرکوه افزود:کارهای بنیادی بیمارستان دوم انجام شده است ویک همت همه جانبه از طرف مردم ومسئولین رامی طلبدتاکار ساخت دومین بیمارستان هرچه سریعتر رقم بخورد.
قبل از آن در18فروردین 95 کهن ترابی فرماندار وقت درنشست خبری با خبرنگاران همان وعده دوست صمیمی اش هروی را در خصوص بیمارستان دوم قاین تکرار می کند و از کلنگ زنی بیمارستان دوم قاین با حضور وزیربهداشت ویا یکی از معاونین در اردیبهشت ماه خبر می دهد
این در حالی بود که در سال 94 تابلویی در حوالی میدان طلای سرخ نصب شده بود ومحل احداث بیمارستان دوم مشخص بود که بعدها شنیده شد این تابلو به مکان جدیدی انتقال خواهد یافت وکلنگ بیمارستان دوم در روبه روی فنی وحرفه ای درباغ گلها ی شهرداری احداث خواهد شد که این بار هم حتی تابلوی مذکور به این زمین هم نرسیدوکلنگی برای احداث آن به زمین زده نشد.
حال اکنون پس از آن همه وعده های رنگین و فریبنده هروی و کهن ترابی در خصوص شروع به ساخت بیمارستان دوم قاین ، فلاحتی نماینده مردم قاین وزیرکوه در مجلس شورای اسلامی خبر دیگری در خصوص این بیمارستان دوم می دهد .
وی در سخنان چند روز گذشته خود در جمع مردم قاین در مسجدجامع درباره بیمارستان دوم این شهرستان گفت : این بیمارستان هنوز در کمیسیون ماده 215قرارنگرفته است وفقط مجوز داده شده است امامجوز تنها کافی نیست وپیگیر این موضوع نیز هستیم که ماده 215را بگیرد.
در سال گذشته که هروی بودجه گرفتن بیمارستان دوم قاین را از کمیسیون ماده 215 مجلس به عنوان تنها بیمارستان در سطح کشور به عنوان تابلوی افتخار خود نصب میکرد و مرتب برای حضور وزیر بهداشت برای کلنگ زنی آن زمان تغیین می نمود و فرماندار قاین به تبعیت از وی ، کلنگ بیمارستان دوم قاین را بر زمین خورده می دانست اما فلاحتی نماینده قاین اینک خبر میدهد که برخلاف گفته هروی و کهن ترابی این بیمارستان هنوز در کمیسیون ماده 215 قرار نگرفته و فقط یک مجوز خشک و خالی داده شده است و لذا لازم است پیگیری کافی صورت گیرد تا ماده 215 را بگیرد .
حال مردم محروم مانده اند و وعده های دروغین عده ای برای سوار شدن در ایام انتخابات و گزارش عملکرد سازی برای خود .